Prezenta in online a candidatilor – Traian Basescu

Posted: Noiembrie 17, 2009 by Aparaschivei Paul in Analiza online
Etichete:, , , , ,

În continuarea alfabetică a seriei, astăzi voi vorbi despre Traian Băsescu, prezidentul de pe net. Un demers, având în vedere multitudinea de site-uri, platforme, bloguri etc. pro şi contra, destul de greu. Dar nu mă dau în spate de la muncile astea grele, aşa că leţ du dis! Pot pune pariu că nu am inclus toate elementele deja dedicate candidatului Băsescu. Dar asta este, mergem mai departe. Dacă găsiţi voi altceva, vă rog să împărtăşiţi, ca să pot updata.

Site-ul basescu.ro arată…slăbuţ. Parcă e tăiat din topor şi nu mi se pare o schimbare imensă faţă de site-ul vechi, ăla cu suspendarea. Sigur, veţi spune că sunt rău, că site-ul are tot ce-i trebuie ca să fie el site de candidat la prezidenţiale. OK! Am priceput. Aşa e. Dar eu, ca fin observator al prezenţei prezidenţiale pe net în aceşti ani, pot spune că m-am declarat din start dezamăgit. Poate şi pentru că orizontul de aşteptare era mare, având în vedere campaniile din trecut pe care preşedintele le-a ţinut sus şi tare (dar mai ales eficient!) pe Internet. Aşa că, per ansamblu, ca o concluzie preliminară, nu cred că a pierdut/câştigat nimic prin noul băsescu.ro. Şi-a păstrat aproape foştii vizitatori. Şi cam atât.

Mbon. Acum să trecem la partea aia mai frumoasă, puţin migăloasă, de disecţie. Ce îmi place: secţiunea aia de live video (eficientă, având în vedere blocajul mediatic. Extrem de costisitoare, spune Mihnea); secţiunea Români pentru Băsescu (o reţea socială proprie, foarte bine structurată. Dacă ar fi lansat-o mai din timp, ar fi câştigat mult mai mult. Iar piţipoancele şi piţiponcii de aici sunt utili, în niciun caz prost aleşi!); păsăroiul chel şi puţin chior de la secţiunea Twitter :-). Pare mai prietenos decât preşedintele pe afişele cu referendumul care, vorba unui deputat PSD, speriau copiii :-). Ce nu-mi place: forumul (that’s like…sooo 90’s!), look-ul site-ului, cum am mai spus şi, nu în ultimul rând, lipsa originalităţii echipei de online în campania asta. Încă o dată spun, mă aşteptam ca băieţii să rupă gura târgului la sfârşitul lui 2009.

Să trecem acum la partea aia de cul. De new media en vogue. Traian Băsescu deţine, evident, şi un grup de susţinători pe Feisbuc. E ceva, având în vedere că numărul fanilor a trecut de 2000 de indivizi, iar tendinţa e de creştere. Problema e că nu se postează mai nimic pe wall. Tot aici, adică pe Feisbuc, mai există o pagină care, chipurile, îi aparţine preşedintelui. E, cum să vă zic, falşă! Adicătelea Băsescool de aici e hover cu Oprescu sau chiar cu pagina la fel de falşă a lui Gigi. Totodată, există o grămadă de frustraţi care îşi aruncă înjurelile la adresa preşedintelui. Subliniez şi existenţa acestor pagini pentru a mă ajuta la concluzia pe care o voi formula la finalul articolului.

Revenind la platforme trendy, chiar preşedintele s-a mândrit, aşa cum am scris şi aici, cu noul său cont de Tuităr. Are, as we speak, 780 de falăueri. Tendinţa, şi în acest caz, e de creştere. Nu acelaşi lucru se poate spune şi despre cantitatea de tweet-uri împărtăşite. Şi aici, ca şi în cazul lui Antonescu, numărul celor urmăriţi este extrem de mic (13!). Poate da impresia de aroganţă. Nu de alta, dar din câte mi-am dat eu seama, farmecul twitterului constă într-o comunicare de tipul ăsta ↔, nu ăsta →! Ah, ca să nu vă mai spun că un fost cont de twitter, denumit Basescu, a dispărut ca prin minune la începutul campaniei. RIP! 🙂

Prezenţa pe youtube pare cel mai bine întreţinută. Este, de departe, cel mai eficient cont pe youtube care îi aparţine unui candidat la preşedinţie. Cu aproape 13.500 channel views şi 255 de abonaţi, preşedintele are 47 de materiale video urcate. Bila albă îi revine, deci, iutubistului preşedinte.

Iar acum ne îndreptăm spre secţiunea cea mai interesantă a prezenţei online a lui Traian Băsescu. Cea a campaniei negative. Aşa cum ne arată şi InconstantIN, numărul site-urilor negative este extrem de mare (şi aici, probabil, tendinţa e în creştere). Cel care a produs cel mai mare şoc în media tradiţionale (acolo unde dacă apari, înseamnă că doare!) a fost traianbasescu.ro, site născut din coapsa PSD. După cum vedeţi (dacă loviţi cu un click pe link), acum sare pe ăl de mai sus, despre care am făcut deja vorbire (ăla officielle). Pare-se că au gestionat ok criza … pe moment.

Scopul a scuzat mijloacele (şi au exista mijloace!). Oricum, el, site-ul negativ, a fost tras la o parte şi pus pe traianbasescu.net şi punct org. Şi, ca în orice joc de ping-pong politic, trebuie să precizez de spunesitunuluibasescu.ro, ca replică la spunesituda-ul de aici. La paleta cealaltă e, evident, echipa lui Antonescu. La fel şi în cazul lui byebyebasescu.com. Băieţii trebuie apreciaţi pentru munca depusă, pentru că site-urile arată chiar curăţel.

Iar acum, ca o concluzie, i-aş trage de urechi pe responsabilii cu online-ul pe care Traian Băsescu i-a avut în decursul timpului. Dacă eu aş fi lucrat pentru un client care a fost ales nu preşedintele României, ci primarul Bucureştilor, apoi eu i-aş fi luat omului, încă din era glaciară a Internetului românesc, toaaate adresele „normale” şi probabile pe care le pot gândi (.com, .ro, .net, .mama dracu). Investiţie minimă. Gestionare a unei potenţiale crize online…excelentă! Ei nu s-au gândit. Iar chiar dacă s-au gândit, au ajuns ultimii la coadă. Ghinionul lor.

Aceeaşi soluţie şi în cazul oricărei reţele sociale sau platforme de comunicare cu potenţial nebun de dezvoltare în viitorul apropiat. Unde sunt români în număr mare, acolo va trebui să fie şi un cont (inactiv, chiar nu contează) cu numele preşedintelui! Altfel, va exista întotdeauna pericolul ca echipa de campanie, atunci când îi e lumea mai dragă, să îşi dea seama că şi-a luat o ţeată internaută de zile mari, pe care un număr la fel de mare de oameni a văzut-o şi promovat-o ca atare.

Asta pentru că dacă va rămâne ceva în urma campaniei online a preşedintelui, acel lucru va intra în istoria online-ului politic românesc sub numele de traianbasescu.ro (.net şi .org acum) şi toate ştirile (din presa scrisă, tv, chiar şi radio!) pe care le-a generat.

Sursa foto: presse_citron

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s