Prezenţa în online a candidaţilor – Crin Antonescu

Posted: Noiembrie 15, 2009 by Aparaschivei Paul in Analiza online
Etichete:, , , ,

Crin Antonescu Aşa cum am promis aici, revin la subiectul prezenţei în online a candidaţilor la prezidenţiale. Voi încerca să vă ofer o analiză puţin mai extinsă asupra tuturor platformelor pe care actualii prezidenţiabili sunt prezenţi. Şi voi da un verdict asupra utilităţii fiecărei pagini personale asupra campaniei, luată per ansamblu.

Ordinea va fi tot alfabetică, iar unii candidaţi (cei fără şanse, măcar teoretice, de izbândă) au fost eliminaţi din start. Mă pot da în judecată la OSCE! Glumesc, chiar îmi pare rău pentru ce a păţit Remus Cernea.

Să încep, aşadar! Pe ordinea de zi se află Antonescu Crin.

Are unul dintre cele mai reuşite site-uri de campanie. Prea á la Obama (dacă vă mai amintiţi cum era treaba la american), dar merge! Prin Acţiunea Antonescu a încercat să vină cu ceva nou în ecuaţia de campanie. Nu cred, însă, că a reuşit să strângă mulţi sponsori/susţinători prin acest demers. Şi nici să impresioneze electoratul prin modul (din nou americănesc) de a strânge bani de campanie.

Site-ul Spune şi tu a fost bine gândit, dar prost implementat! Având în vedere bugetul dedicat acestei platforme, trebuie neapărat să o analizăm separat! O promovare mult prea costisitoare pentru un proiect care nu se află, în acest moment, pe buzele tuturor votanţilor de pe Internet. Au fost pe acolo aproape 1,4 milioane de vizitatori. Mulţi, ar spune unii. Cantitate neglijabilă, aş spune eu, având în vedere numărul utilizatorilor de Internet din România! Iar cei care au spus pe bune ceva reprezintă 0,76% din cei care au fost. Comentatorii celor spuse pe bune de ceilalţi sunt chiar mai puţini. Aţi prins ideea… În concluzie, s-a născut talent, dar a murit (deja!) speranţă! Poate peste 5 ani…dacă vor continua să-l menţină. Ca să nu mai spun că unul dintre site-urile negative introduse la categoria Antonescu (Spune şi tu da!) a fost genial d.p.d.v. al comunicării politice online. I-au furat caimacul şi au sădit confuzie în mintea unor utilizatori mai naivi ai computadorului. Îl găsim pe al patrulea rând la un simplu search pe google (search după spune şi tu, bineînţeles!).

Şi dacă tot sunt în zona modelului de marketing politic făcut peste ocean, trebuie să amintesc şi de site-ul de endorsment. Cum?! Nu ştiţi? Crin are şi aşa ceva. Îi zice sprijinpentrucrin.ro şi vine din zona societăţii civile care, aţi ghicit, îl sprijină pe Antonescu. Trebuie precizat că, spre deosebire de contracandidaţii principali, liberalul are un site special pentru această activitate tare la modă în Americi. Şi aici, însă, trebuie subliniat că site-ul este cam static şi destul de lipsit de viaţă. Cam ca Societatea Civilă românească, luată ca întreg :-).

Dacă tot vorbeam mai sus despre site-uri negative, trebuie spus ceva şi despre crinantonescu.org. Cu toate că este curăţel, nu reuşeşte să mă impresioneze plăcut. Adică nu-mi smulge prea multe zâmbete veritabile. Mai degrabă nişte rictusuri de hienă internaută. Ideea de bază care vrea să fie transmisă, asemănătoare unei melodii populare din zona mea, stă în jurul micului candidat liberal (în sondaje, dar şi ca vârstă) şi în activitatea preferată a acestuia. Cea de a nu face nimic. În plus, bineînţeles, relaţia cu Dinu. Să fiu sincer, prima reacţie pe care am avut-o la vederea acestui site a fost: Bă! Ăştia (liberalii) i-au făcut şi lui Crin site negativ. Iar nebuneala mea de moment are şi o explicaţiune. Consider că în online-ul românesc, cel puţin, dacă nu eşti înjurat, nu exişti! Aşa că…la asta m-am gândit! Punct. Iar Crin, în acest moment, de bine, de rău, există!

Blogul este actualizat cam de două ori pe săptămână. Media, per articol, este de aproximativ 100 de comentarii. A început să crească de când a început şi campania propriu-zisă.

Activitatea pe facebook. Are destui „prieteni” (aproape 2500). Scrie pe wall destul de des – cam o dată pe zi. Nu înţeleg de ce nu şi-a urcat, totuşi, fotografiile de campanie şi pe albumele de pe facebook. Trimite linkuri către ele pe facebook, dar atunci când încerci să le vezi pe toate, un scris prietenos îţi spune că The page you requested cannot be displayed right now. Bilă neagră, vorba prezidentului la Cluj.

Activitatea de pe twitter e destul de clară. În locul unei ciripeli constante, contul e utilizat pentru a da, cu precădere, linkuri către site, blog sau către youtube. Nu s-a încercat utilizarea acestei platforme la potenţialul ei maxim. Ba mai mult, subliniez că

twittereala antonesciană este una dintre cele mai proaste. Ca sfat, i-aş spune să-şi mai „umple” lista cu following. Cei 47 de indivizi introduşi, la acest moment, acolo, mă fac să cred că Antonescu este un arogant, care nu vrea să ciripească şi cu restul urmăritorilor săi. Şi să aibă un Responsabil cu Reply-ul!

În ceea ce priveşte contul de Youtube, trebuie să recunosc că Antonescu este undeva în top 3 (din episoadele următoare veţi afla şi pe ce loc!). Aproape 5000 de oameni i-au urmărit clipurile. Are 130 de oameni abonaţi la acest cont. Ceea ce e ok. Puţin, dar ok, având în vedere prezenţa celorlalţi candidaţi pe acest site.

Postacii lui Antonescu sunt, la fel ca şi cei ai celorlalţi candidaţi, imbecili. A se vedea comentariile la acest link. Eu înţeleg că oamenii îşi cumpără o franzelă din activitatea asta. Mă bucur, ca blogger, să pot participa la îmbelşugarea unei mese, la hrânirea stomacului colectiv, tetracameral (cel puţin!), al unei familii. Să dau un aprove de ajutor. Ar putea, măcar, să încerce să fie coerenţi şi argumentaţi în comentariile lor (pentru simplul motiv că li s-ar accepta comentariile). Ca să nu mai zic că ar trebui să vâneze în goana lor nebună site-uri un pic mai ţintit. Adică zone unde, prin activitatea lor, chiar să producă anumite schimbări în mintea cititorilor.

Ca o concluzie, echipa de campanie a lui Crin s-a mişcat destul de bine. Dar nu cel mai bine! Subliniez încă o dată: având în vedere bugetul dedicat online-ului de către trezorierul campaniei (unul destul de mare, în opinia mea), oamenii trebuiau să se încordeze puţin mai tare. Comunicarea este, totuşi, integrată. Are o logică. Iar online-ul, luat laolaltă în cazul lui Antonescu, se poate să-i fi oferit un ascendent candidatului în această campanie.

Sursa foto: pagina de Flickr a lui Antonescu (trebuia şi asta luată în seamă! 🙂 )

Anunțuri
Comentarii
  1. Liliana spune:

    Bună seara

    În primul rând, felicitări pentru analiza prezidenţiabililor din mediul online.
    Poate mi-a scăpat mie, dar analiza pentru Mircea Geoană lipseşte?

    Toate cele bune

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s